Betty în „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht și Kurt Weill, regia, coregrafia și costumele Răzvan Mazilu, 2022
Franceschina în „Arlecchino și pierdutele iubiri”, commedia dell’arte de Enrico Bonavera, regia Enrico Bonavera, 2018
Rățușca în „Jucării pierdute”, scenariul, regia și scenografia Ovidiu Ușvat, 2019
Strămoș (Mireasa) în „Familia Addams” – un musical de Marshall Brickman, Rick Eliceși Andrew Lippa, regia și coregrafia Răzvan Mazilu, 2019
Sora cea mare în „Prâslea cel voinic și merele de aur” după Petre Ispirescu, regia Eduard Petru Jighirgiu, 2018
Domniță în „Vlaicu Vodă” de Alexandru Davila, regia Horia Suru, spectacol-eveniment realizat cu ocazia Centenarului Marii Uniri, iunie-august 2018
Linda în „Minunata lume nouă”, adaptare a romanului omonim de Aldous Huxley, regia Catinca Drăgănescu, 2018
Spectrul în „Iluzia comică” de Pierre Corneille, regia Anca Ciuclaru, 2018
Mihaela în „Time Aholics” de Bogdan Capșa, regia Anca Ciuclaru, 2017
Lulu în „Interzis sub 18 ani” de Mihaela Michailov, regia Lenuş-Teodora Moraru, 2015
Maria, Om cenuşiu în „MoMo sau Strania poveste despre hoţii de timp şi copilul care le-a înapoiat oamenilor timpul furat”, dramatizare după un basm-roman de Michael Ende, regia Lenuş-Teodora Moraru, 2014
Libelula în „Aventuri în Ținutul Florilor”, dramatizarea şi regia Ilinca Stihi, 2013
Zâna în „Zâna Zorilor”, după Ioan Slavici, dramatizarea şi regia Ilinca Stihi, 2012
Şoricel, Cioara, Copac, Altinez în „Vrăjitorul din Oz”, după Lyman Frank Baum, un spectacol de Petre Bokor, 2012
Sally în „pool (no water)” de Mark Ravenhill, regia Dragoş Alexandru Muşoiu, UNATC, 2014
Anxioasa în „Disco Love”, după texte de Yasmina Reza şi Olivier Lecot – Godot cafe-teatru, 2014
Performance „Biblioteca vie” – Roaba de cultură şi Librăria Bastilia, Bucureşti – „Dumnezeul lucrurilor mărunte” de Arundhati Roy, 2013
Femeia în „Autobahn” de Neil LaBute, regia Andrei şi Andreea Grosu – Unteatru, Godot cafe-teatru, 2011
Musafir în „Ivanov” de A.P. Cehov, regia Andrei Şerban, Teatrul Bulandra, 2011
Bibliotecara în „Cinci rendez-vous-uri mortale” de Liviu Lucaci, regia Liviu Lucaci, Clubul Ţăranului Român, 2010
Celia Peachum în musicalul „Poveste din Soho”, adaptare după „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, regia George Ivaşcu, Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian”, 2010
Carol în „Oleanna” de David Mamet, regia Eugen Gyemant, UNATC, 2010
Iulia în „Party”, spectacol nonverbal, regia Andrei Grosu, coproducţie KrooAdam – Institutul Cultural Maghiar, 2009
„Trilogia Atrizilor”, dupa Eschil şi Euripide, producție pentru master anul I, Centrul Cultural „Nicolae Bălcescu”
Erinie în „Ifigenia la Aulis” de Euripide, regia Alexandru Mâzgăreanu
Femeie din cor în „Agamemnon” de Eschil, regia Liviu Lucaci
Electra Corifeul în „Electra”, după Euripide, regia Andrei Grosu, 2009
Film
Ea în „Nu puteam să plec aşa” – scurtmetraj, regia Sergiu Arhip
Curva regelui în „The Germans” – documentar
Iulia în „Casting” – studiu, regie Tudor Jurgiu
Iubita în „Pop!” – scurtmetraj, regia Adrian Bulboacă
Ea în „Cabina de proba” – scurtmetraj, regia Adriana Simion
Alte colaborări
Fundaţia Calea Victoriei – 2010, 2012
Evenimente pentru copii, Blue Party, participare la proiectul „CoLector”; spectacolul „Papucii”, 2009
Emisiunea de Crăciun, „Parteneri de weekend”, TVR – 2007, 2008
Canto, dans, lupte scenice, înot, baschet, ciclism, facepainting, baloane modelabile, bartending
Limbi străine: engleză (avansat), franceză (mediu)
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to