Jenny Speluncă în „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht și Kurt Weill, regia, coregrafia și costumele Răzvan Mazilu, 2022
Schirina în „Turandot”, după Carlo Gozzi, regia Sânziana Stoican, 2019
Anca în „Năpasta” după I.L. Caragiale, regia Andrei și Andreea Grosu, 2018
Doamna Clara în „Vlaicu Vodă” de Alexandru Davila, regia Horia Suru – spectacol-eveniment realizat cu ocazia Centenarului Marii Uniri, iunie-august 2018
Linda în „Minunata lume nouă”, adaptare a romanului omonim de Aldous Huxley, regia Catinca Drăgănescu, 2018
François în „Viața visătorului François”, spectacol inspirat din „Gargantua și Pantagruel” de François Rabelais, regia Horia Suru, 2017
UNTEATRU, București:
Zița în „Noaptea furtunoasă” de I. L. Caragiale, regia Andrei și Andreea Grosu, 2019
Arkadina în „Pescărușul” de Anton Pavlovici Cehov, regia Andrei Șerban, 2018
Molly în „Molly Sweeney” de Brian Friel, regia Sânziana Stoican, 2016
Margaret în „Vandalul” de Hamish Linklater, regia Andreea Vulpe, 2016
Liubov Andreevna Ranevskaia în „Livada de vișini” de A.P. Cehov, regia Andrei și Andreea Grosu, 2015
Baba, Vecina, Hildegard în „La țigănci”, după Mircea Eliade, regia Andrei și Andreea Grosu, 2014
Blanche în „Un tramvai numit dorință” de Tennessee Williams, regia Andrei și Andreea Grosu, 2012
Teatrul „Maria Filotti”, Brăila:
Doamna Rowland în „Before Breakfast” de Eugene O’Neill, regia Andrei și Andreea Grosu, 2018
Flaminia în „Prințul nefericit” de Marivaux, regia Sânziana Stoican, 2017
Hangița în „Jacques și stăpânul său” de Milan Kundera, regia Cristi Juncu, 2016
Anna Petrovna Voinițeva în „Platonov”, adaptare după A.P. Cehov, regia Andreea Vulpe, 2015
Actrița în „Camera albastră” de David Hare, regia Chris Nedeea, 2013
Pentesileea în „Sandros” de Katalin Thuróczy, regia Sorin Militaru, 2012
Zoe în „O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale, regia Lucian Sabados, 2011
Dotty Otley (D-na Clacket) în „Scandal în culise” de Michael Frayn, regia Radu Nichifor, 2011
Nadeshda Prekupenko în „Sufletul. Puncte de veghere”, după Dimitre Dinev, regia Radu Afrim, 2009
Mititica în „Cum am învăţat să conduc” de Paula Vogel, regia M. Chris. Nedeea, 2009
Maşa în „Pescăruşul” de A.P. Cehov, regia Mihai Fusu, 2009
Special Guest în „Omul pernă” de Martin McDonagh, regia Radu Afrim, 2008
Nancy în „Play it again, Sam!” de Woody Allen, regia Bogdan Drăgulescu, 2007
Helena în „Visul unei nopţi de vară” de William Shakespeare, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, 2006
Tânăra femeie în „Ultimul câmp” de David Harrower, regia Peter Kerek, 2006
Antigona în „Antigona” de Sofocle, regia Emmanuel Ray, 2005
Marie în „Hans”, după „Opiniile unui clovn” de Heinrich Böll, regia András Lóránt, 2005
Evlampia Nicolaevna Cupavina în „Lupii şi oile” de Al. Ostrovski, regia Petru Vutcărău, 2004
Benedikte în „Plaja” de Peter Asmussen, regia Radu Afrim, 2004
Marie în „Woyzeck” de Georg Büchner, regia Radu Apostol, 2004
Dona Elvira în „Don Juan” de Molière, regia Anca Colţeanu, 2003
Anna Sergheevna în „Doamna cu caţelul” după A.P. Cehov, regia Mosche Yassur, 2001
Elmira în „Tartuffe” de Molière, regia Dominic Dembinski, 2000
Sarah în „Mediterana”, după Panait Istrati, regia Cătălina Buzoianu, 1999
Mona în „Steaua fără nume” de Mihail Sebastian, regia Alexa Visarion, 1998
Elena Andreevna în „Tarara-Bumbia”, după A.P. Cehov, regia Alexa Visarion, 1996
Chira în „Chira Chiralina”, după Panait Istrati, regia Cătălina Buzoianu, 1996
Iulia în „Domnişoara Iulia” de August Strindberg, regia Anca Cismaru, 1996
Mirandolina în „Hangiţa” de Carlo Goldoni, regia Bujor Macrin, 1995.
Teatrul „Tony Bulandra”, Târgoviște:
Olga în „Trei surori” de A.P. Cehov, regia Alexandr Ivanovski, 2016
Gertrude în „Hamlet” de William Shakespeare, regia Kemal Bashar, 2014
A jucat și în spectacole produse de Teatrul „Maior Ghe. Pastia” din Focșani, Teatrul de Stat din Oradea, Teatrul Foarte Mic din București etc.
Film
Ana Maria în „Valea mută” (serial tv), regia Marian Crișan, 2016
Avocata în „Braking news”, regia Iulia Rugină, 2016
Sandra în „Camping with Ada”, regia Ina Grevstad, 2015
Doctorița de seară în „După dealuri”, regia Cristian Mungiu, 2012
Doamna Roxana în „Aurora”, regia Cristi Puiu, 2012
Ea în „Joi”, regia Hadrian Marcu, 2011
Între anii 2003 și 2006 – coordonatoare a Cercului de mişcare scenică în cadrul proiectului PHARE „Integrarea socială a tinerilor cu dizabilităţi – Terapia prin teatru”, derulat la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila
Premii
Premiul pentru cea mai bună actriță la Maratonul Teatrului Independent, 2017
Nominalizare la Premiile UNITER, categoria Cea mai bună actriță în rol principal, 2017
Înot, permis auto
Limbi străine: engleză, franceză, rusă (mediu)
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to